ترجمه مقاله علائم تنظیم کننده خواب جوانه در گیاهان
اسکریپت پخش آنلاین موزیک (میهن پلیر)
غدیر در قرآن -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً.


قالب وبلاگ

آیه هایى که پیش از اعلام رسمى ولایت امیر مؤمنان على علیه‏السلام نازل شد، از یک‏ سو، بیان‏گر اهمیت فوق‏ العاده غدیر و از سوى دیگر، نشان‏ دهنده نگرانیهاى رسول خدا(ص)در این باره است: «اى پیامبر! آنچه را از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً [به مردم] برسان و اگر این کار را نکنى، رسالت او را انجام نداده ‏اى. خداوند تو را از خطرهاى احتمالى [مردم] نگه میدارد و خداوند جمعیت کافران را هدایت نمیکند.» قرآن کریم، آشکارا اعلام نشدن ولایت على(ع)  را با ناتمام ماندن رسالت الهى برابر می‏داند و در مقابل نگرانی‏هایى که رسول (ص) داشت، وعده حفظ و حراست به ایشان داده مى‏ شود.
آیه ه‏اىی که پس از اعلام ولایت امام على (ع) در غدیر نازل شد، موجى از شادى را در دل‏هاى مؤمنان پدید آورد و آرامش و اطمینان خاطر به آنان بخشید: «امروز کافران از [زوال] دین شما ناامید شدند. بنابراین، از آنها نترسید و از من بترسید. امروز دین شما را کامل و نعمت‏ها را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان آیین [جاودان] شما پذیرفتم».


[ یادداشت ثابت - پنج شنبه 92/10/20 ] [ 7:43 عصر ] [ موسسه قرانی امام رضا(ع) ]
.: Weblog Themes By ShiaSun :.
نویسندگان وبلاگ
موسسه قرآنی امام رضا(ع)
روزشمارعید غدیر